środa, 4 maja 2011

Orzechowe śniadanie




Julek zdziwiony,że już nic nie zostało :)


Łatwe ciasto orzechowe

2/3 szkl mąki pszennej ( ja dodałam mąkę ziemniaczaną )
1 szkl zmielonych orzechów włoskich
10 dkg masła
1/2 szklanki cukru pudru
5 jajek
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Oddzielić żółtka od białek.
Żółtka utrzeć z masłem i cukrem na jednolitą masę. Dodać mąkę wymieszaną z
proszkiem do pieczenia, zmielone orzechy i wszystko razem wymieszać.
Z białek ubić pianę na sztywno i dodać do ciasta. Całość ostrożnie wymieszać.
Formę (keksówkę lub mniejszą tortownicę- zależy od tego czy będziemy przekładać masą) wysmarować masłem, posypać płatkami owsianymi . Wlać ciasto, wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piec ok. 40 minut.
Można polać polewą czekoladową i udekorować połówkami orzechów,wiórkami kokosowymi lub posypać cukrem pudrem.

Masa kajmakowa:

2 szklanki mleka.
szklanka cukru (ja daję mniej)
pół kostki masła.
wanilia

Mleko wlać do płaskiego rondelka, wsypać cukier, wanilię i cały czas mieszając gotować do chwili, aż wytworzy się gęsta, jasnobrązowa masa. Rondelek z ugotowaną masą mleczną zdjąć z ognia. W misce utrzeć masło, a gdy stanie się puszyste, dodawać, stale ucierając, po łyżce schłodzonej masy.

Ciasto wstawić na noc do lodówki, a rano zjeść :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz